söndag 11 november 2018

Fel igen!

Vi började fira far igår och fortsatte idag med en tur till Replotbron och Berny's.

På vägen vek vi av till två gravgårdar för att tända ljus. Praktisk som jag är hade jag tagit med mig mina utnötta, gamla promenadskor. Ingen risk att smutsa finskorna!

Allt gick enligt planerna och i Stenhaga sammanstrålade vi med ingenjören och trippade över till hans bil. Vi lotsades via Dragnäsbäck på grund av vägbygge och styrde kosan mot Världsarvet.

Men det började osa ur mitt inre när jag skulle kliva ur bilen. Jag hade glömt att byta skor! Jag hade dessutom klänning så synligheten var garanterad.

Tur i oturen var att restaurangen var fullsatt och vi fick nöja oss med en mycket god Världsarvspizza i caféet.

Helt ok ur skoperspektiv ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar