fredag 8 juni 2018

Nu börjar det!

Nordisk seniordansträff 2018 kör i gång för funktionärerna på lördag, men min resa startade redan fredag morgon lite över åtta från Bennäs station.

Jag kan konstatera att jag inte är ensam som åker tåg. Två parkeringar var fullbelagda och den tredje på gång. Tänk, att Statens järnvägar valde att låta de flesta tågen susa förbi utan att stanna för något år sen. Krafttag gjordes från många håll för att förbättra situationen och vi kommunalpolitiker hjälpte till så gott vi kunde.

Dagens program är ganska lätt. I Helsingfors ska jag försöka parkera kappsäcken i en förvaringsbox. Sen blir det fri samvaro i eget sällskap tills förbundsordförande dyker upp.

Jag väljer att övernatta i stadsdelen Eira eftersom doktoranden är upptagen. Lite dansrepetitioner borde vi hinna med innan vi åker vidare till Lojo lördag förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar