lördag 30 juni 2018

Igen och igen

Jag överlevde slangeländets introspektion, men jag deklarerade bestämt före åtgärden att jag inte kommer fler gånger. Detta medförde att läkaren ansåg det vara bäst att snipsa bort mina polyper.

Nåväl, nu är jag på väg tillsammans med hela familjen på en två dagars trip över pölen. Det var tidig väckning och vi hade kommit en bit på väg då jag kom på att mobilen fanns därhemma på köksbordet. Igen!

Har vi tid att vända om? Jo, sa chauffören och min armbandsklocka. Tillbaka i rätt färdriktning kollade jag tiden och tänkte att vi har bra med tid, fortfarande kvart i fem. Men vadå? Jo, klockan hade stannat!

Jag är den som är ute i god tid, oftast. Nu skulle projektingenjören hämtas upp i Vasa. Med lite överhastighet blev det plenty of time över. Bra att starta tidigt.

Nu har vi ätit frukost och barnbarn med föräldrar sover och jag har tappat bort de övriga då jag uppsökte shoppen för en ny väska och en leksaksbuss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar