söndag 3 juni 2018

Det nalkas NT 2018

Det är mycket som ska fixas innan det bär av till Helsingfors på fredag och Lojo på lördag.

I kväll har jag pysslat med att flytta musik från dator till minnessticka och till mobilen en gång till. Det gäller att försöka och göra misstag, byta namn på låtarna för att få dem i önskad ordningsföljd. Ja, själva rippandet hade jag klarat av tidigare i veckan. Och nej, i mobilen vill låtarna ha sin egen ordningsföljd.

Det ska korrekturläsas broschyrer, ges översättningar och hittas fel och ändras och dittan och dattan. Och då har inte jag det mesta jobbet.

Sen borde jag hinna öva våra danser till Öppna portars dag då Idrottsinstitutet anstormas av minst 70 dansglada mänskor. Jag ska dra den svenskspråkiga versionen och min forna klasskamrat leder på finska. Oj, vad vi ska "rådda"! Men vi tar den österbottniska versionen - ingen utantilläsning! Utan med humor och fritt fram för att göra bort sig ...

Sen har vi förstås packningen. Det går åt en massa kläder då man umgås under en vecka i diverse olika sammanhang. Man ska klä upp sig till den inledande kvällsfesten och den avslutande middagen. Däremellan ska man dansa och gå på utfärder. Nere i en underjordisk gruva lär det vara kallt.

Så borde man ställa lite för de två som blir kvar i hushållet ...

Och kanske trädgården borde få en ordentligare översyn ...

Och det var visst några möten också ...

Men jag har frostat av frysen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar