tisdag 5 juni 2018

Förstärkt känsla

Jag tycker katter är falska rovdjur. Jag irriteras av katter som ränner på vår gård. För min del borde alla katter vara kopplade precis som hundar.

Denna smått hatiska åsikt fick ytterligare förstärkning ikväll när maken berättade om sin naturupplevelse. Han hade tagit en tur på tomten och hört en fågel upplåta ett märkligt ljud. Den liksom försökte förmedla något och blev smått hysterisk när han var på väg in. Vägledd av fågelns hjärtskärande ljud gick han fram till vår gårdstall där en fågelholk är uppsatt. På taket av holken satt en ful (min benämning) katt. Maken som är en rådig man körde genast iväg katten och strax kom en rödstjärt flygande in holken. Den andra fågeln skriade iväg efter katten. Det lustiga var att fåglarna inte var av samma art. Det var minsann hjälpsamhet och kommunikation av högsta rang.

Jag kommer att fortsätta med min aktiva ilska mot katter på mina ägor. Jag kan också skrika och sjasa iväg dem. Kvasten är ett bra redskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar