onsdag 14 mars 2018

Veckans lediga kväll

Om det råkar vara en kväll som inte är inbokad under veckan, måste man naturligtvis hitta på något för att fira just en ledig kväll.

Min idé kom snabbt: vi åker in till grannstaden och inhandlar en potatissäck! Det låter väl vettigt och praktiskt och dessutom fanns det inte en endaste potät i hela huset.

Nå, egentligen var nog potatisarna en liten ursäkt för att kunna kombinera med ett cafébesök. Lägger man till en åktur genom vackra Öja och Larsmo och ett loppisbesök (ja, det är faktiskt evigheter sen jag gjorde ett sånt) så blev kvällen näst intill perfekt.

En liten miss blev att vi inte lyckades följa planen gällande caféet. Det utvalda hade stängt klockan sju och det andra på listan hade privatbeställt, men det tredje, som var målet för förra besöket också, var öppet och nöjda och belåtna efter cappuccino med tilltugg styrde vi kosan hemåt.

Dessutom fyndade jag i loppishallen. Jag äger fler Mariskålar, men har länge suktat efter en i matt glas. Nu hittade jag en sådan och den blev min!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar