lördag 24 mars 2018

Teknik och möte

Efter en härlig hotellfrukost promenerade jag iväg för att delta i seniordansförbundets instruktionsdag samt vårmötet.
När jag utbildade mig till seniordansledare var det C-kassetter som gällde. Det var inte lätt att hitta kassettspelare med räkneverk så man spolade och trixade för att få lektionen att löpa.
Så mycket lättare blev det med CD-skivor, men nu känns det som om vi borde ta nästa steg.
I gymnastiken kör jag med mobil, högtalare och Spotify, men inom seniordansen har jag inte lagt ner tid på att ladda in musiken i datorn och vidare till telefonen. Det har samlats en hel del danser under åren.
Vi kom dessutom fram till att musiken borde laddas upp i ett moln, men det krävs förstås att tillgången till internet fungerar utan störningar.
Jonas Lemberg instruerade
Förbundet bjöd på lunch på The Wall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar