tisdag 27 mars 2018

Tänk efter före

Man kan fundera över hur folk reagerar på publicerade bilder på sociala media. Själv har jag bestämt mig för att inte sprida bilder av mina nära och kära om de inte vill det.

Tänk efter. Är det kul att hitta en bild på nätet där du som två-åring sitter på pottan eller leker med spade och hink på en sandstrand utan annat än en hatt på huvudet? Om du inte är säker på ditt svar ska du inte utsätta barn för detta. Och fastän du inte själv har något emot det kan du inte veta vad barnet självt har för åsikt i vuxen ålder.

Det har varit en hel del negativa skriverier om Facebook på senaste tiden. Vilka uppgifter om dig som marknadsförs och så vidare. Detta fick mig att avinstallera Messenger som jag dessutom aldrig riktigt varit begeistrad av. Vill man ta kontakt med mig får man försöka på annat sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar