torsdag 29 mars 2018

Kommer det att hända?

Har jag livlig fantasi eller magiska makter? Egentligen är det småsaker jag tänker på, men ändå ...

På tågresan hem från huvudstaden uppenbarade sig en tanke i mitt huvud. Tänk om inte dörren går att öppna då man ska stiga av tåget?

När det var dags var vi inte de som stod närmast dörren, men jag var inte alls förvånad då dörren inte öppnades hur mycket damen än tryckte och tryckte på gröna knappen.

Nu blev det inget stort problem. Dörren till nästa vagn öppnades normalt.

I morse då jag blev lite sen till min gymnastiktimme och hade dessutom glömt bort att vaktmästaren var ledig och jag själv skulle öppna, flög en snabb tanke igen genom hönshjärnan. Har jag nyckeln i ryggsäcken?

Jovisst, det behövde jag väl inte kolla. Jag brukar alltid vara noga med att placera den i lilla facket.

På snabba sparkande fötter gled jag iväg till Samlingshuset till mina troget väntande damer och plockade fram nyckeln ...

Men den fanns inte där! Då stod det klart för mig att den troligen fanns i låset till skåpdörren i rummet där jag lett sittgymnastik dagen innan. Jag hade tagit fram scarfväskan och sen inte behövt i skåpet igen.

Alltså, jag är inte glömsk, men det bara händer saker ibland.

Nu löste sig problemet med nyckeln genom plan B. Då vill jag bara säga att plan A inte lyckades, för ingen i kommungården kunde hjälpa mig. I stället var det en seniordansare som bodde nära som kunde låna mig sin nyckel.

Jag vill bara säga att det fanns en plan C också och eventuellt en plan D ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar