lördag 30 december 2017

Sockverkstad

Nu har jag nästan avslutat sockstickandet, åtminstone för detta år.

Det blev en hel del restgarner av Sju bröder sockgarn då jag ifjol stickade de långa, mönstrade Anelmasockorna. Nu har jag försökt sticka i olika storlekar och mönster av resterna. Förvisso har jag fått köpa till bottenfärger, men jag tror jag är uppe i närmare tjugo än tio par.

Igår kväll sökte jag fram mönster anpassat till fem nystan Baby merinoull och påbörjade en tröja med stickor 2½. Alltså ganska tunt och fint.

När jag idag tog fram stickningen och började med patentmönstret märkte jag att något var fel - otroligt fel! Jag stickade på rundstickor och hade utan att märka det tidigare lyckats få en hel kullerbytta på eländet. Det var bara att riva upp allt och sätta upp 168 maskor på nytt ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar