tisdag 12 december 2017

Åh, denna glömska!

Nu har det hänt igen! Där satt jag i morse och läste dagens Pravda och insåg att nu hade jag tänkt rätt igen och det ska jag blogga om ...

Men nu har jag ingen aning om vad jag tänkte på. Något enkelt, något kort ... men det är helt försvunnet. Kan det bero på att jag i begynnande snöoväder åkte till Vasa i morse för ett revisionsnämndsmöte, denna gång Österbottens förbund?

Eller att jag anmälde mig på stående fot eller egentligen sittande akter till en kurs för revisionsnämndsmedlemmar i Helsingfors i början av februari och i nästa andetag medgav mitt intresse att åka till Bryssel och bekanta mig med EU tillsammans med andra likasinnade medborgare i Västra Finland?

Eller att jag fixade inköp av en del julklappar? Eller att jag inväntade maken som också varit på tur och fortsatte julklappshandla? Eller var det pizzan jag beställde som råkade vara utan ost vilket jag inte märkt, men som visade sig vara ett bra alternativ eftersom det blev en lättare version?

Ja, inte vet jag, men jag önskar att jag vore klok som en uggla ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar