onsdag 13 december 2017

Uppdatering

Jag har nu inte råkat nämna en sån viktig sak som att jag köpt min första splitternya laptop. Det gjorde jag på Black Friday på inrådan av fysikern och blivande it-ingenjören. Den sistnämnda har också gjort alla installationer och överföringar. Nu får jag pröva mig fram och konstatera vad som ännu behöver installeras etc.

Det som var det största problemet var en massa saker som krävde lösenord. Man ska inte köra med samma lösenord överallt och en hel del har jag uppskrivna på diverse ställen, men inte alla.

Det är lite som med de eländiga stamkundskorten man samlat på sig. Jag har gallrat bort de flesta och förvarar dem tryggt i en låda. Det tycks fungera riktigt bra för när jag var på julklappsuppköp räckte det med att jag sa mitt namn och de kunde klicka in det i sin kassaapparat.

Tänk, vilka uppgifter om en själv som det samlas in på alla ställen. Inte är man precis anonym längre. Storebror ser dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar