fredag 1 december 2017

Fashiongäster

Det var igen dags att få ärende till Campus Allegro. Denna gång tog jag väninnan med på modeshow som ordnades av Yrkeshögskolan Centria, deras linjer för pälssömnad samt International Business.

Efter lite mingel och snacks var det dags för den professionella showen. Samtidigt skulle en jury utse Miss Jakobstad.

Det var en njutning att se allt det vackra till en inspirerande musik. Mitt i programmet kom en dam upp på scenen med några pälsverk i handen och började prata intensivt. Men utan mikrofon var ordet 'animal' det enda jag uppfattade. Var det på riktigt? Eller var det en pälsaktivist? Efter några minuter blev damen elegant beledsagad ner från scenen av två studerande. Först när jag träffade Steven Frostdahl, ombudsman på Finlands Pälsdjursuppfödares Förbund, på ett café efteråt blev jag varse om att det var en demonstrant. Men ingen större skada skedd.

Ja, som man kan räkna ut av ovanstående var det läge för ett besök på Fiika. Gott kaffe, räksmörgås på Malaxlimpa och lite delikatess- och prydnadsshopping var det perfekta sättet att avsluta kvällen.




Miss Jakobstad i mitten (från Hfors)

Tilltalande gran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar