lördag 16 december 2017

Små, små fröjder

Igår fick jag agera ressällskap, vilket innebar att jag hade ett par timmar att fördriva på egen hand i Vasa med omnejd och en bit mat att se fram emot på hemvägen.

Efter mycket funderande kom jag till att jag inte bryr mig om själva stadskärnan utan hoppade av vid den stora loppishallen nära flygfältet. Och jag tog det luuugnt. Där finns också en hel del nya saker, allt från rengöringsmedel till mattor.

Där gick jag med min shoppingkärra och begrundade hårband och ugglor. Hårband behöver jag inte i mitt korta hår, men ugglor är jag svag för. Denna gång fick de fortsätta hoa på hyllorna och jag satsade på gravljus och kopieringspapper.

Den största glädjen skänkte en glastomte som torde vara handmade glass from Finland. Det står det åtminstone på lappen som finns på den tomte jag har från förr. Jag är ju en samlare ...

 


Kivituikkuljus köper jag om de har rätt färg. Nu hittade jag en skogsgrön. Tyvärr har jag ingen Mariskål i den färgen, men kanske nån gång ...


Efter att ha vandrat genom halva hallen var jag ganska mätt på synintryck, men ett telefonsamtal och ett möte med en ortsbo hjälpte mig att få tiden att gå tills jag blev avhämtad. Det blev nästan bråttom på slutet. Jag är glad över att tid inte blev över för det fanns en stol i hela hallen där man kunde tänkas vänta.

En bra dag och inga julbestyr att välja bland.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar