lördag 9 december 2017

Avkopplande lördag

Ibland hoppar jag från möte till möte, men ibland får jag ta det lugnt och njuta av gemensamma stunder med till exempel kusin och kusinbarn.

Idag var en sån dag då vi hann med fin julstämning på Södermalm (inte Stockholm). Vi köpte dörrkransar och bröd.

Sen bar det iväg på mysupplevelse till Lundagård innan det var dags för julmarknaden i Campus Allegro och julkortsinköp av tidigare kommuninvånare Terese Bast. Jag är så förtjust i hennes figurer. Det känns alltid lite svårt att skicka iväg korten. Dessutom kunde jag inte motstå kalendern och den får jag njuta av själv - ett helt år.

Min jakt på en vinterklänning blev ingen succé, men i stället hittade jag en resehandbok för vinterns södernresa.

Men huvudsaken med vår tripp var naturligtvis förtäringen. Vi hade länge planerat in en Oskarschnitzel och jag njöt av hela själen tills jag såg att kusinen fått broccolibuketter bland sina grönsaker. Inte jag!

Nå, jag glömde broccolin då desserten intogs på det fullsatta Fiika. Efter hallonmarängbakelsen och en cappuccino kände jag att jag är fullt rustad för resten av dagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar