lördag 5 augusti 2017

Semesterlivet fortsätter

Det har varit en annorlunda stugsemester. Vi har sällan varit ensamma för sönerna börjar uppskatta skärgårdslivet och det tackar vi för.

Vädret har varit omväxlande med små regnskurar då och då. Men nästan varje dag har solen tittat fram.

Idag har jag haft en solodag. En dag är ok, men helst inte fler. Förmiddagen gick åt till livsmedelsinköp. Vi försöker understöda den lokala handelsboden så gott det går, så när jag tog en tur till norra staden för att köpa mer av garnet jag just stickar av, valde jag att på hemvägen stanna vid lokalbutiken för matinköp. Och by the way, garnet var slut, men skulle beställas.

Jag njuter annars av att sitta och sticka och lyssna på radio på gammalt vis. En tröja åt mig själv är på gång och jag har bara rivit upp två gånger, men nu tror jag jag är på rätt väg bara garnet räcker ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar