söndag 6 augusti 2017

Parkeringshusproblem

Jag har inget emot parkeringshus så länge de inte är för trånga utan stora och överskådliga. Ett exempel på ett sådant är det som innehas av varuhuset mitt i stan i norr och nu avser jag inte Chydenia.

En gång när jag hade parkerat och återvände efter uträttad shopping, blev jag alldeles förskräckt. Var är bilen? Vad ska jag göra? Tusen tankar hann snurra i huvudet innan jag kom på att jag parkerat på en annan våning.

Igår blev jag "hjälte" för två tanter då jag kom till min bil och märkte att de hade problem med att låsa upp. Jag avvaktade lite, men föreslog sen att de kunde försöka manuellt med nyckel i chaufförsdörren.

Mitt råd föll i god jord, men resultatet var oförändrat. Halvt med humor och halvt på  allvar frågade jag om det var rätt bil. Visst var det deras bil, men efter lite funderande utbrast tanten med nyckeln att jag hade rätt. Det var fel bil! Jag fick varma omklappningar och vi skrattade glatt. Den rätta bilen stod i följande raden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar