söndag 20 augusti 2017

Älskar regnvatten

Lägg märke till att rubriken inte påstår att jag älskar regn!

Både hemma och på stugan är jag beroende av regnvatten. Där hemma används vattnet till att vattna odlingar och planteringar samt tvätta bilen. Man får styrketräning av att gå runt med ämbar och vattenkannor.

Det som jag inte älskar är att bli överraskad av grodor. Det hände sig nämligen att jag skulle ta bort skräp som samlats mellan  locket och silanordningen på den stora plastcisternen. Tack och lov hade jag trädgårdshandskar på mig för när jag lyfte bort skräpet hoppade en groda rakt mot min kropp. Man får stillsamt undra vem av oss som blev mest skrämd.

På stugan har vi fyra vattentunnor och i år har vi klarat oss bra med regnvattnet. Det behövs främst till den soluppvärmda vattenanordningen och bastun.

Det är underbart mjukt att tvätta sig och speciellt håret i regnvatten. Kanske det är därifrån mina sommarlockar kommer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar