måndag 28 augusti 2017

Fresh start

Det känns inte trevligt att stiga upp före fem på morgonen. Det blir inte trevligare då koll på mobilens väder visar 1 grad, dock plus. Men det är bara att gilla läget.

Efter en stunds övervägande satte jag på mig den planerade outfiten. Tidigare i sommar hade jag nog långt gångna planer på att kunna åka på möte i sommarklänning och med bara ben. Tur att man kan ändra sig.

Nåväl, långkalsongerna fick bli kvar i skåpet, men handskar kändes som ett måste. Senare i tåget visade mobilen noll för Kronoby. Jag som redan hann konstatera att dahliorna inte frusit. I och för sig har det ingen betydelse, för den sena våren och min sena trädgårdsiver bidrar till att inga knoppar bildats.

Jag fortsätter min baklängesresa till huvudstaden och hoppas på lite varmare temperaturer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar