tisdag 29 augusti 2017

Lazy day

Tänk, en hel dag helt ledig för lyxfrun! Inga måltider att fixa, ingen tvätt, inga möten. Vad gör man då om man har en heldag i Helsingfors?

Shopping? Nja, jag behöver bara ett par strumpbyxor till bröllopet.

Museum? Jovisst, men orkar inte.

För att riktigt lata mig tog jag en dusch efter frukosten (tillagade den själv) och satt sen i badlakanet och frossade i husförsäljningsprogram på TVn medan jag stickade på min Hesasocka och dessutom råkade ha min en-gång-i-månaden-godisdag.

För eftermiddagen hade jag planerat en liten promenad till Vallgårds koloniträdgård som finns på gångavstånd.

Det blev en underbar färd för ögon och hjärta, men inte för fötterna. Jag har haft varierande problem med mina fötter i sommar, men vi tar det en annan gång.

Jag kommer säkert att fylla på med fler foton när jag laddat in dem i datorn, för fastän hösten visar sig fanns det vackra motiv att fotografera i trädgårdarna.

Och jo, strumpbyxorna hittade jag i köpcentret i närheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar