söndag 16 april 2017

Shopping i Tallinn

Många åker över till Tallinn för att shoppa loss, besöka marknader, köpa billig sprit och så vidare. Inte jag inte.

Men jag gjorde ett undantag. Det var en klänning i linne som riktigt ramlade över mig och jag bara måste gå in och prova.

Damen i affären var mycket säljvänlig och stängde genast dörren och plockade ut rätt storlek med van blick och handalag samt fixade upp en skärm bakom vilken jag fick klä av och på. Och klänningen satt som skuren (och avslöjade naturligtvis alla mer eller mindre naturliga former). Jag fick tips om att jag borde ha en annan trosa och vilken färg strumpbyxorna skulle ha. Naturligtvis hade hon en sjal i passande färg och kvalitet, men där satte jag stopp. Hemma i skåpet finns en långcardigan som borde passa perfekt.

Så min shopping räckte fem minuter.

Foto: Kusin Vitamin
(Som ni märker har jag hittat rätt färg på strumpbyxan, naturell = inga strumpor och orakade ben)

2 kommentarer:

  1. Vacker klänning ! Passar dig perfekt. Helt din stil. Den kunde du bara inte lämna i butiken.Hälsn. B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, precis vad jag tyckte och nu är till och med benen rakade och nya strumpbyxor inköpta, men vädret lockar mer till långbyxor ...

      Radera