torsdag 6 april 2017

Hotellet

Jag var mycket nöjd med att ha hittat ett lämpligt hotell i Olde Town. Dessutom låg det i närheten av en kyrka med ett högt torn, vilket gjorde att man kunde hitta hem igen. Det är alltid svårt med gamla gator eftersom de inte bildar ett rutmönster utan mer ett virrvarr och det är lätt hänt att man tappar riktningen fastän man är kommunmästare i orientering.

Hotellet har anor från 1300-talet, men har antagligen förstörts i brand och rekonstruerats. Det har varit hotell i endast sex år.

Visst är det mäktigt att bo i ett rum med rappade tjocka väggar, takbjälkar i massivt trä, lyhört ...

Igen får man känna att man just kommit ner ur trädet när man rör sig i dessa medeltida atmosfärer.

En smärre chock fick jag dock vid ankomsten. Jag brukar alltid checka badrummet ganska fort. Och ingen dusch! Är det möjligt? Jag tyckte jag varit noga med att läsa informationen ordentligt. En titt på planritningen gällande nödsituationer räddade mig. Visst fanns det ett litet duschutrymme, men man måste gå in ordentligt i toaletten för att se det. Puh, vilken lättnad!

S:t Olaikyrka

speciella golvlister, lägg märke till det upphöjda badrummet

väggkonst?

älskade taket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar