fredag 21 april 2017

Fredagsnaturupplevelse

Hela veckan hade jag suktat. Alla andra hade besökt stället. Jag vill också ...

Ingen juniorishockey fredag kväll. Jag föreslog en picnic norrut. Om det inte regnar. Jag hade tur!

Ner med var sin portion sallad, gott surdegsbröd (Aroma), kokta ägg, hallon, chokladkex och kaffe i frysväska och korg och iväg.

Det är inte lätt att hitta till Ohtakari eftersom ingen skyltning finns från E8. Alltså märkte plötsligt att  vi var i Himango, ställde in GPS och hittade rätt.

Vinden var kall, men supén var perfekt och sceneriet storartat. Det var öppet vatten förutom isbergen samt en liten remsa på avstånd. Den lilla fiskebyn är hur mysig som helst och kvällspromenaden avklarades. Njut av bilderna.

Förlåt staccatotexten men jag borde gå och lägga mig för jag ska dansa hela dagen i morgon.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar