måndag 24 april 2017

Mera gymnastik

Mina dans- och gymnastikgrupper är avslutade, men jag rundade av med en sittgymnastiklektion för deltagare i en kurs för de som drabbats av afasi samt deras äkta hälfter. 

Det var ett trevligt gäng från Jakobstad i söder till Karleby i norr och så en ny bekantskap, Hugo. Han är en praktikant från Vasa som går en säkerhetsskolning för att sedan söka in på polisskolan.

Ni vet vad jag tycker om nya bekantskaper, gamla som unga, och det här var en dag som fyllde på den lådan.

Varje gång jag besöker Kvarnen/Kronoby folkhögskola tar jag en titt på elevfotot av den årskurs där min pappa var med, 1950-51.

Och jag hade tänkt virvla av några foton, men det kom jag ihåg först då jag redan hoppat upp på cykeln och lättjan tog överhanden ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar