tisdag 28 februari 2017

Inget firande

Det är fastlagstisdag och det är också min födelsedag. Men jag firar inte nåndera.

Naturligtvis låter jag allmänheten flagga dagen till ära, men själv äger jag ingen flaggstång.

Ingen tårta har jag bakat heller. Vi firade lite i söndags och kanske blir det något mot slutet av veckan, men just nu njuter jag av ensamheten i huset och har piggat upp mig med glass.

Det blev ingen ärtsoppa heller. Det passar inte magen just nu, men jag har köpt ärter och om några veckor kanske jag lagar ett storkok.

Fastlagsbullarna får också lysa med sin frånvaro. Inga kladdiga degar för mig inte. Och nej, det är inte synd om mig. Det känns riktigt ok.

Men visst är det ändå lite roligt att fylla år och få ta emot lyckönskningar via Instagram, Watts app, e-post och sms. Det tackar jag för!

... och vid dörren, tack M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar