onsdag 8 februari 2017

Överraskningspresenter

Det är så underbart att bli överraskad! Sydkusinen skickade ett par Rosa bandet-sockor till mig via sin lillasyster. De kunde inte komma vid ett bättre tillfälle!

Igår kväll när jag efter en dags flytande föda samt bilkörning till och från Vasa äntligen kunde krypa till kojs, kände jag mig lite frusen. Jag letade fram ett par sockor och lyckades hitta ett ickematchande par i hastigheten, vilket upptäcktes först på morgonen. Det är länge sen jag känt att jag behöver nattsockor.

Nu när jag fick mina nya ljusa sockor utnämnde jag dem direkt till finsockor att användas vid bäddläge. Jag tror bestämt jag ska ta dem med till sjukhuset. De kommer säkert att höja humöret flera grader.

När maken kom hem från sin arbetsresa till Uleåborg överraskade han mig med en ros - i form av ett stearinljus - med orange kulör! Det ska vi tända när jag väl är hemma från min sjukhusvistelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar