lördag 31 december 2016

Året som gått

Tillåt mig vara riktigt personlig - och när är jag inte det? Jag flippar igenom mina inlägg under året och drar ihop de viktigaste händelserna månad för månad.

Januari
- jakten på den stora granen
- hittar den optimala bakelsen (har inte ätit den sen dess)
- filosoferar kring sömn och kyla
- bakar faktiskt också
- tappar bort mitt favoritarmbandsur
- men allra viktigaste och roligaste: shoppar och stickar åt det efterlängtade barnbarnet

Februari
- får tillbaka mitt armbandsur och hittar mitt borttappade stamkundskort
- politiskt sur, agerar och går vidare (minns inte vad det gällde)
- får en japansåg
- köper svarta skyddsänglar

Mars
- weekendresa till kulturens vagga, Aten
- förstås cafébesök som vanligt

April
- ministerbesök
- skärgårdsutflykt
- mer babykläder och bäst av allt
- en ny Kronobybo flyttar in - mitt första barnbarn!

Maj
- första maj i Helsingfors
- började instagramma  https://www.instagram.com/lianeroseiren/
- med litet flygplan till Kvarkenrådets årsstämma i Örnsköldsvik
- renovering av toalett och vardagsrum inleds

Juni
- renoveringen fortsätter och inredning intresserar
- FSG festival i Kristinestad
- sommaren med det dåliga vädret inleds

Juli
- rätar upp gravstenar och
- går på Nautors 50-årsfest
- Oskar döps
- teater i Närpes
- bostadsmässa i Seinäjoki
- mer teater

Augusti
- plockar blåbär och hallon
- bjuden på bröllop i Nykarleby
- förlovningsfest vid Bjärgas

September
- överraskande renovering i sommarstugan
- slarvar bort min halvstickade jumper - fortfarande borta!
- resa till Umeå med partikamrater

Oktober
- säljer bort mammas sängkammarmöbler
- tillbringar nästan alla helger i Helsingfors
- fin tranbärsskörd

November
- svåra politiska möten
- stickar sockor

December
- förlängt veckoslut i Palma de Mallorca med tillhörande negativa händelser
- svalde slangen!

Det var det året! Få se vad 2017 för med sig ...

GOTT NYTT ÅR!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar