tisdag 13 december 2016

Julkortsbestyr

Det hände sig för några år sedan att jag tillverkade julkorten själv. Det ska genast sägas att jag är inte det minsta pysslig av mig, men jag gick till och med på en kvällskurs.

På senare tid har inte lusten krupit över mig att limma, klippa och måla så jag var jättenöjd då jag hittade fina kort av Terese Bast (lokal konstnär). Jag minskar på julkortskrivandet varje år och kommer att skicka telefonmeddelanden åt vissa.

På luciadagen trippade jag således ner till byn för att posta mina kort. I det röda kuvertet som posten delar ut hade jag glatt stoppat ner mina kort inom Finland och siktade in mig på att köpa frimärken.

Men oj då! Jo, jag hade faktiskt glömt bort att jag saknade frimärken på mina kort. Sätter man in kort i ett kuvert är det naturligt att man klistrar igen det genast.

Nå, inget bekymmer, de hade massor med kuvert vid postningsstället. Men jag undrar vad som hade hänt om jag inte kommit på mitt misstag ...


Jag fick också min andra tändsticksask i år med bilder av samma konstnär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar