måndag 12 december 2016

Positiv image

Nu har minsann Finland fått en positivare bild ute i Europa tack vare Saara Aalto. Denna skönsjungande unga dam har utvecklats till en fullfjädrad entertainer. Rösten hade hon när hon kom till X Factor UK, men i och med programmet har hon blommat ut som hon själv uttrycker det.

Jag är själv ingen vän av musiktävlingarna och har nog aldrig följt med Idol eller X Factor, men eftersom jag upplevt Saara live tyckte jag det lät intressant då det stod i tidningen att hon kommit med i det brittiska programmet.

Jag sökte upp henne på YouTube och blev oerhört imponerad av hennes version av Chandelier. Sen har jag då och då gått in och lyssnat på hennes låtar och helt förtjusats. Igår kväll satt jag faktiskt med min strumpstickning framför TV:n och såg finalen.

Visserligen vann inte Saara, men det hade jag inte väntat heller. Tonårsflickorna var nog aktivt med och röstade fram Matt Terry. Men Saara kommer nog långt på sin internationella karriär efter det här. Hon är som klippt och skuren för musikaler och har en otrolig utstrålning. Jag är stolt över att hon är finländare.

Gå nu för allt i världen in på YouTube och lyssna på hennes insatser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar