söndag 14 augusti 2016

Spegel, spegel på väggen där ...

Jag är tämmeligen förtjust i speglar. Inte av den orsaken att jag tycker om att beundra min spegelbild. Tvärtom. Men jag tycker om de möjligheter som speglar ger. De ger nya bilder beroende på var du befinner dig. De reflekterar ljus och natur om de kombineras med fönster.

Nu har jag då funnit något för min tomma vägg i matvrån. En spegel och en billig sådan. Det var lite svårt med färgen, men egentligen var jag ute efter en i beige ton för att passa tapeten. Det smala ekskåpet är lite svårt att matcha, men det får duga.

Lite fixande med upphängningen eftersom jag ville ha den liggande, lite funderande om man skulle beakta bordet eller väggen för att bestämma platsen, lite måttande med vattenpasset och lite letande efter två lämpliga spikar samt god hjälp av maken och så var det klart.

(oj då, det syns väl inte att jag fotograferar i badrock?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar