lördag 13 augusti 2016

Halleluja!

Fru virrhöna (har faktiskt blivit kallad för detta på fb av en politikerkollega, känd men inte nämnd!) har ställt till det och Heureka! funnit det!

I början på juni köpte jag en ny trenchcoat i storstaden och en matchande halsduk/sjal som också skulle passa ihop med den beigefärgade linneklänningen.

Så långt allt gott! Sjalen användes bland annat under FSG Festivalen i Kstad och jag kollade noga hotellet innan vi åkte därifrån att jag hade allt med mig.

Nå, plötsligt när det närmade sig bröllopet som vi fått inbjudan till märkte jag att sjalen inte stod att finna. Jag letade och letade, jag smsade kommundirektören och seniordansförbundets ordförande med vilka jag åkt bil under sommaren, men 'icke' skrev de - ingen sjal i bilen.

Plan B togs i bruk till dopet. Jag använde en gråbeige sjal med fransar. Helt OK.

Inför bröllopet togs sen plan C till hjälp. Jag spände ut den spetssjal jag stickat, men liksom inte kommit till skott med att väta och spänna ut.

För säkerhets skull tog jag en tur på klädrean och plan D blev giltig. Jag hittade en sommarklänning som jag föll för eftersom den föll bra över mina överflödiga kilon. Ett mindre problem infann sig då jag hade lite svårt att välja om jag skulle ha min tunna spetsjacka eller min gråbeigesjal. Båda gick för sig. Till sist frågade jag maken och gjorde som alltid - struntade i svaret och bestämde mig för jackan.

Idag skulle vi på en utsjungning och jag skulle dra på mig svarta kappan eftersom vädret krävde lite varmare klädsel och voilà! Inifrån ärmen trollar jag fram min borttappade sjal. Jag blev så glad så glad och kan inte alls påminna mig om att jag skulle ha använt svarta kappan på hela sommaren. Men strunt i det! Huvudsaken är att sjalen är återfunnen!

Som vanligt ljuger färgerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar