tisdag 23 augusti 2016

Fjärilspromenad

Idag har jag det riktigt lyxigt. Jag hade bara mig själv att tänka på vid lunchtid och snurrade förstås ihop en läcker omelett med cheddarost och lite rivna morötter och några gurkskivor till.

Mitt i dagen kom solen och lockade mig ut på en halvtimmespromenad. Jag har läst att det räcker med 5x30 minuter rask promenad per vecka för att förebygga folksjukdomarna.

Under promenaden fick jag beundra de många påfågelsögafjärilarna som satt på fina höstfibblor längs dikesrenen. Tänk, så underbart att få bo i en by i ett land som ger oss denna möjlighet att snabbt vara ute i naturen.

Jag vill försöka koncentrera mig på de många positiva sakerna runt om mig och fokusera lite mindre på att gnälla och klaga. Det tummar vi på!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar