fredag 19 augusti 2016

Finlands största marknad

Det obligatoriska besöket på Juthbacka marknaden är avklarat. Vädret var varmt och soligt och trängseln inte så stor denna gång.
Jag förvärvade några artiklar till Myrnakaffeservisen som jag ärvt av mamma. Det är med den som diverse andra saker. Jag har inte brytt mig om den för den fanns i nästan alla hem då jag växte upp.
Nu har jag packat bort alla andra serviser och skrivit sönernas namn på lådorna och tagit Myrna till mitt hjärta.
Det har fattats tre assietter och nu köpte jag två, vill dra ut på samlandet och sparar det sista inköpet till ett annat tillfälle.
Egentligen behövde jag bara en kopp och inga småfat, men de kommer med så nu har jag fjorton sådana.
Sen var det nycklar till pappas skrivbord. Jag chansade och investerade i två stycken för den stora summan två euro. Och de passade - inte.
Söker vidare ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar