måndag 1 augusti 2016

Fler väggprojekt

Det blev lite fler ändringar i tavelsamlingen. Jag är stolt över mina egenhändigt sydda stramaljtavlor och de ska absolut ha en plats i hemmet.

Det började med att Den läsande flickan fick hoppa över till lilla soffan och fruktmotivet tog flickans plats ovanför min fars skrivbord. Plötsligt hade jag en alldeles tom vägg vid matbordet! Nu är planering på gång.

Det finns flera alternativ. Mest lutar jag åt en lång smal spegel på liggande med lämplig ram, typ ek eller i beige färg eller guld ...

Problemet är att hitta det jag söker, men det får ta tid. Och det kan bli något helt annat.

Apropå speglar har jag inte fått upp de tre speglarna i hallen heller för jag saknar fästen som borde var runda. De tidigare led av materialtrötthet och gick sönder vid borttagning. Jag har sökt men ännu inte hittat. Det gäller att gå med ögonen öppna hela tiden och hoppas att saker ramlar över en.

Ja, det var också en kort matta i brunt som borde hittas. Den förra fick krypa in i lilla toaletten då jag inte lyckades hitta en badrumsmatta som var tillräckligt lång och grönt går ju inte för sig längre. Men lilla hallmattan var perfekt i sin färgsammansättning.

från matvrån

från skrivbordet

tomt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar