måndag 18 juli 2016

Väntan

Det är måndag förmiddag och jag sitter i ett väntrum medan solen skiner därute.

Ungefär var fjärde månad går jag igenom samma procedur och hoppas på det bästa. Den här gången ska buken och lungorna genomlysas. Det innebär att frukosten har fått ge vika, men det tar jag garanterat igen.

I stället för att gruva mig för eventuella dåliga nyheter väljer jag att låta tankarna sväva tillbaka till gårdagens föreställning vid Aspegrens trädgård som tog oss till sjuttonhundratalet. En intressant och lärorik nyskriven pjäs av Wava Sturmer (sorry, lyckas inte fånga det tyska y:et). Och tänka sig - inget regn under föreställningen!

Under tiden jag skrivit ner dessa rader har jag blivit störd och kallad till två undersökningar. Ett plus redan nu är att inälvorna i buken är som tidigare.

Nu frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar