onsdag 27 juli 2016

Sommarens sista teaterpjäs

Det var nästan så vi inte hann med Oravais Teater och Tre Kärlekar skriven av Lars Molin, men den sista föreställningen knep vi.

Det lustiga var att trots den stekheta sommarvärmen vi nu haft i några dagar så lyckades vi pricka in ett litet åskregn mitt under föreställningen. Men jag hade inte chansat utan plockade vant fram de tunna regnrockarna. Tyvärr fick jag inte på mig min riktigt ordentligt så byxorna blev blöta, men de hann nästan torka innan jag var hemma.

Med facit på hand har jag nog trivts bäst på Närpes Teater, men alla teaterbesök har varit intressanta och pjäserna har fått en att tänka till lite. Det finns också alltid några skådespelare som sticker ut bland amatörerna.

Få nu se vad temat för nästa sommar ska bli ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar