fredag 15 juli 2016

Bostadmässa 2016 i Seinäjoki

På vår miniresa vek vi av till Seinäjoki och traskade i nästan fem timmar på årets bostadsmässa. Den är väl värd att besöka och servicen fungerar. Vi hade också tur med vädret, inget regn och inte för hett, alltså lagom.

För att vara ett attraktivt objekt är mässan placerad på ett bostadsområde nära ett vattendrag, i det här fallet en konstgjord sjö. Rekreationsmöjligheterna är många för de som valt att bygga bo här. Naturligtvis ska man tycka om att leva nära sina grannar och mer eller mindre sakna insynsskydd.

Det tycks ännu vara populärt med vitt och vitt, ibland kombinerat med svart och lite gult. Inte i min smak det heller.

Terrasserna och uteplatserna föll dock mer i smaken. Trädgårdarna var små och lättskötta.

Jag tog inte så många bilder, men några ska jag publicera sen när jag flyttar hem från stugan och får tillgång till mer teknisk utrustning.

Jag rekommenderar bostadsmässan och har redan planerat in ett återbesök om några år då invånarna flyttat in och fått bo in sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar