torsdag 7 juli 2016

Dagens insikt

Klockan är inte ens tolv och jag har redan lärt mig en läxa. Bär aldrig väskan på den axel vars hand innehar en mugg caffe latte!

Vi besökte besiktningsstationen för att få bilens bakdäck granskade. Under väntetiden passade det utmärkt med lite kaffe.

Det var då det hände.

Min anatomi är inte fulländad. Från min sluttande axel tog väskan ett elegant skutt ner till underarmen som reagerade med att göra en blixtsnabb uppåtgående manöver varpå två centiliter kaffe tog chansen och rymde ur muggen och gjorde en strålande landning på min vita jacka. Finemang! Vatten avhjälpte det mesta och vi kunde förverkliga vår rymning.

Jag hade kollat vädret och funnit att regnet skulle sluta i Vasa klockan ett. Alltså liten resa på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar