lördag 18 maj 2019

Plantering

Jovisst är det planteringstider, men det kanske inte var läge för min del idag.

Nu gällde det plantering av ca 4700 tallplantor och givetvis ville jag dra mitt strå till stacken. Men jag märkte att formen inte var den bästa och fick ge mig efter två timmar.

Det var förstås varmt som det är brukligt på en kalyta i stekande sol. Men jag tror nog största andelen till min kraftlöshet var cytostatikatabletterna jag inmundigade på fredagen. Vanligen är jag i bra skick följande dag och har inte många biverkningar annars heller, men kanske kroppsarbete i värme inte riktigt går ihop med medicinering.

Det var bara att hoppa i bilen och köra hemåt till andra uppgifter - som att blogga till exempel och läsa föredragningslistor ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar