torsdag 16 maj 2019

Bonden vaknar ordentligt

Då den grövsta städningen i huvudbostaden i sommarparadiset är avklarad, kunde jag med driv i stegen ta itu med odlingslådorna. Jag hittade ett svart litet häfte och satte igång med att planera och skriva ner vad jag sådde för att kunna hålla nån sorts växtföljd.

Vissa frön var lite bäst före, så jag valde att så bara halva raden, för att inhandla nyare av samma sort. Det blir ett intressant experiment att se om frön som var bäst före september 2018 vill gro eller inte.

Nu känns det som om man är i gång på allvar. Jag noterade att oreganon har övervintrat och rucola eller åtminstone ser bladen ut som det. Jag kalkylerar med att tretton välgroddade potatisar ännu ryms förutom ärter och bönor som vill ha mer värme i jorden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar