onsdag 15 maj 2019

Intressanta möten

Nu är det inte bara möten mellan personer jag tänker på, utan sammanträden av olika slag. Veckan har hittills innehållit två förmiddagar med möten i Nykarleby, Jakobstad, Larsmo och Terjärv. Helt olika typer, men givande ändå.

Jag märkte att jag tar en större roll då jag ensam företräder kommunen. Eller så är det nåt i luften ...

Efter kvällens möte hade jag dessutom små pratstunder med nästan okända mänskor som på något sätt haft betydelse i mitt liv. Det känns som om det var meningen vi skulle mötas ...

Visst är livet underligt, men underbart. Ursäkta om jag talar i gåtor, men det behövs ibland. Om jag läser detta om något år kommer jag knappast själv att veta vad jag syftar på.

Glad är jag också att jag kommit igång med städningen av sommarstugan. Vi hade besök av möss i höstas och de hade lämnat tydliga visitkort ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar