lördag 19 maj 2018

Motion i skog

Jag tänkte testa formen idag igen genom att sysselsätta mig med skogsarbete. Det var inte lika varmt som förra gången, men tungt blev det ändå.

Det räckte inget planteringsrör åt mig så jag erbjöd mig att kånka runt med plantlådorna. Det var ordentlig träning för både armar och ben. De sistnämnda är alldeles för korta.

De små tallplantorna väger inte mycket, men med ca tvåhundrafyrtio i en papplåda i en terräng med ris, diken och övriga hinder börjar nog det kännas.

Det var inte svett, blod och tårar utan svett, hjärtklappningar och pust och stön.
Men sysselsättning hade jag fast jag klarade mig utan blodvite denna gång.

Naturligtvis blev det lite närkontakt med marken då jag under en rekognoseringstur råkade stiga ner i en djup grop med ena benet. Men det var bara att ta sig upp - och plumpa ner med andra benet i en annan grop ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar