måndag 7 maj 2018

En annorlunda natt

Jag har en konstig natt framför mig. På grund av kommunstyrelsemöte måndag kväll, hinner jag inte med något tåg till Helsingfors för att kunna stå på trappan till Äldreinstitutet tisdag klockan nio.

Alltså väljer jag att hoppa på tåget i Bennäs strax efter midnatt och ta mig sittande ned till huvudstan. Men sovvagn då? Jag lider av oförmåga att somna i en sovvagn, speciellt högt uppe i kupén. Det har jag testat och det är helt onödigt att göra sig besvär.

Därför resonerade jag som så att jag åker vanlig sittvagn och hoppas på någon blund. En vaknatt ska man väl klara av ...

I stället ser jag fram emot en tidig frukost för att sen ta spårvagn nio till avgångsplatsen för vidarebefordran till Lojo och Kisakallio.

Nordisk Träff 2018 närmar sig ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar