söndag 13 maj 2018

Mors dag

Är det något fel med mig? Jag kräver inte längre frukost på sängen två gånger i året - födelsedag och morsdag.

Jag kallar det att vara flexibel. Födelsedagsfrukosten ville jag inte ha på sängen eftersom jag råkade fylla på en onsdag då jag hade sovmorgon. Vem vill äta frukost på sängen klockan sju då man kan sitta i lugn och ro med sin frukost vid matbordet klockan åtta?

Men naturligtvis ville jag bli uppassad på morsdagen. Jag hade skrivit lista och inhandlat ingredienser. För nu hade jag bestämt mig för nygräddad croissant med smör och marmelad. Tack och lov att det finns färdigt beredda dylika i frysdisken. Det lär också finnas på burk, men jag insåg snabbt att det var för mycket att begära av stackars maken. Men frys och ugn går bra.

Eftersom vi får njuta av ett härligt sommarväder mitt i maj, valde jag bort sängen och smuliga croissanter och förespråkade frukost utomhus i trädgården. Det blev en underbar start på dagen.

Sedan bjöds mor på lunch i Jakobstad tillsammans med två söner och gullebarnbarnet med söta mor. En liten promenad efteråt medförde visserligen skoskav, men underbart ändå.

Allt toppades med det första egentliga besöket ut till sommarstugan. Menföret har varit ovanligt besvärligt i år, men nu kunde man ta sig fram.

Få se hur länge vi får ha det här vackra vädret ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar