onsdag 7 oktober 2020

Pandemiuppsving

Så har det blivit dags för andra vågen av coronavirusets framfart i bygdens. Just nu är studieorten Vasa i fokus med mest antal smittade. 

Även Kronoby är med på kartan då vi har gått över gränsen (5) och nu noterar 7 fall av covid 19.

Detta har föranlett att vi försöker skydda oss själva och andra genom att bära ansiktsmasker på offentliga platser.

Inom seniordansen och sittgymnastiken har vi hittills hållit avstånd, men igår dansade vi alla med munskydd på. Och det var tungt!

Till dagens sittgymnastik har jag fått ett visir från min arbetsgivare och jag tror det kan vara lättare att andas. Det kanske inte ger ett lika bra skydd, men när vi även sitter med två meters mellanrum från varandra, känns det helt ok.

(Ville också föreviga mitt tunna hår. Bland mina härliga gymnaster och dansare behöver jag inte visa upp en förskönad? bild av mig iförd peruk ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar