torsdag 29 oktober 2020

En spruta till!

Tänk, jag blev injicerad min första influensaspruta idag i samband med min sjätte cancerbehandling. Jag, som egentligen har varit lite skeptisk till dylika sprutor. 

Men jag gick på magkänsla och baserade mitt beslut på enkel logik. Förra vintern hade jag inte en endaste förkylning om jag inte minns fel (och minnet blir nog sämre). Alltså är sannolikheten stor att nu är det dags så småningom. Ännu längre är det sen jag drabbats av en riktig influensa, vilket ökar sannolikheten ännu mer.

Influensa, nedsatt immunförsvar på grund av cytostatika, lungemboli och kanske coronavirus som toppen på det! No, no, det låter inte som en bra kombo.

Alltså tackade jag ja till en spruta i armmuskeln och jag märkte inte ens när sticket kom. Jag nästan utlovades sjuk arm och lite huvudvärk eller ledvärk, men ännu känns allt bra.

Vi får se imorgon ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar