lördag 31 oktober 2020

Allhelgona

Vi behövde komma bort från vardagslunken och rattade iväg till lägenheten på Kvarnbacken i samband med helgens ljuständning. 

Sen vi acklimatiserat oss, ätit lunch och kommit till rätta drabbade min glömska mig som ett åsknedslag. Jag hade helt glömt bort att ta med mig mina blodförtunnande sprutor. Vad göra? Åka hem till kvällen eller hämta dem och komma tillbaka?

Is i hatten, tänkte jag, nu tar vi en funderare och beslutar senare. Min hjärna fungerade faktiskt och jag kom på att jag kunde försöka hitta ett helgöppet apotek. 

Och lilla Jakobstad levererar. Det finns ett apotek som har öppet varje dag året runt. Ett litet 'men' återstod. Det var sista oktober och en ny ranson av medicinen borde egentligen få tas först i november, typ imorgon. Men nu hade jag tur på grund av corona. Apoteken får ge ut medicin på förhand i undantagsfall. 

Problemet löst och jag betjänades av två före detta Kronobybor. Det kallar jag service!

Att sen få besöka barnbarnet och tillsammans med lilla familjen promenera genom idylliska Skata och premiärvandra från Sikören till innerstan längs med underfarten som öppnades igår. Det kallar jag kvalitetstid och guldkant på tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar