onsdag 28 oktober 2020

Martha och jag

 I tjugo-tjugofem års tid har jag varit medlem i Marthaförbundet. Jag var till och med stiftande medlem i ungmarthakretsen Solrosorna samt ordförande en period. Den kretsen gick i graven sen vi behandlat alla intressanta teman. Det är svårt att locka ut de yngre kvinnorna som är mitt uppe i barnafödande och andra familjesysselsättningarna.

Jag fortsatte vara Martha, men deltar väldigt sällan i möten, men tidningen Marthabladet läser jag noggrant för den är informativ och inspirerande.

I och med coronapandemin har Marthaförbundet satsat på digitala föreläsningar och jag anmälde mig till en om döstädning. Inte för att jag planerar särskilt mycket inför döden. Den kommer då den kommer, men jag är intresserad av att få bort det mesta av överflödet som samlats under årens lopp.

Före föreläsningen inspirerades jag av att hjälpa maken med att städa i garaget. Jag har bättre koll på sopsorteringen och vi fick ihop en hel släpkärra som ska föras bort imorgon. Dit hamnade gamla regnkläder, skor, blomkrukor, överlopps plastaskar och mycket, mycket mer. Harmt bara att några söner ännu har jakt- och motorcykelgrejor i förvar hemma hos oss. Ännu är det inte uppstädat och snyggt, men det tar sig ...

Och Marthaföreläsningen via Teams var igenkännande och intressant. Det är bara att fortsätta ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar