söndag 25 oktober 2020

Klantigt!

 Jag kom på den briljanta idén att vässa universalkniven innan jag började med dagens lunch. Några drag med slipanordningen och det var klart.

Men sen slutade jag tydligen tänka till, för plötsligt gjorde jag en manöver som jag aldrig tidigare gjort med denna kniv. En kålrot skulle tärnas i små nätta kuber och det har jag gjort femtioelva gånger. Men inte på detta sätt.

För att få bort en tunn skiva oönskat material, gjorde jag en elegant rörelse med kniven och lyckades snitta rakt in i tummen. Verkligen klantigt och jag var innerligt sur på mig själv. 

Det blev inte bättre av att jag hade svårt att få blödningen stoppad. Jag hann både förbereda lunchen, byta plåster, trycka och hålla för tummen medan jag gick igenom den kommunala budgeten för 2021 ...

Nå, det blödde bara lite, men tydligen gör mina blodförtunnande sprutor sin gärning ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar