fredag 3 april 2020

Läs klart!

Jag håller på och stickar upp mina restgarner och i mönstret läser jag att man ska läsa beskrivningen av framstycket klart innan man börjar sticka ...

Det borde jag ha lärt mig idag, för jag missade två gånger - hittills.

Det var lapp på dörren när jag skulle till hälsostationen för blodprovtagning. Jag läste att dörren var stängd och man skulle antingen ringa på dörrklockan eller ringa ett telefonnummer. Jag tryckte genast fingret på ringklockan - och väntade ...

Sen läste jag vidare på lappen. Dörren är inte stängd när laboratoriet är öppet ...

Jag öppnade dörren själv.

På kvällen ställde jag till lite bakning inför veckoslutet. Havreflarn och sandkakor. Jag vet att ekonomen är svag för potatismjölskaka, men jag ville inte ta det vanliga receptet utan plockade fram 7 sorters kakor. Och började på ...


Lite chat på Whats Appen gjorde mig lite okoncentrerad och ekonomen påpekade att jag använde fel recept.

Det gjorde jag och läste inte instruktionerna utan smälte smöret och ställde mig för att vispa ägg och socker ... oj då, man skulle röra det mjuka smöret med sockret och tillsätta äggen ett i sänder med kraftiga slag emellan varje ...

Det blir spännande att se hur det hela artar sig, för nu är kakorna i ugnen och ni får garanterat inte se resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar